dinsdag 5 mei 2020

Tulpen uit Amsterdam.


Hallo allemaal bedankt voor de leuke reacties op mijn Holland kaart.Lees ze met veel plezier.

Ben helemaal in de ban van Holland ,dacht ik maak een tegeltje met kraaltjes, was heel veel werk maar uiteindelijk wel blij met het resultaat.
Het borduurpatroon van pinterest gehaald ,het vierkant gemaakt met een malletje van Marianne het vierkantje, deze moest ik vier keer uit stansen Maar moest natuurlijk wel goed aanpassen ,dit was wel een dingetje 
Ging ook een paar keer fout. 
Deze kralen weer uit het stof gehaald nog van mijn moeder geweest ,zij maakte gebreide portemonneetjes met kralen maar daar waag ik me niet aan , heb nog wel een bolletje van draad met allemaal kraaltjes , en daar breide ze dan mee.  waren de kraaltjes een stuk kleiner..Doe ik niet weg ,bepaalde herinneringen wil je toch behouden.Hoop dat jullie dit mooi vinden. Was een mooie opvulling van mijn tijd en houdt je van de straat.
 Een extra dag vrij, hoop dat de temperatuur een beetje oploopt zodat we lekker buiten kunnen zitten.
Voor iedereen een fijne Bevrijdingsdag 
al valt het met de regels van dit moment niet zo mee.
Maak er wat van,  veranderen doet het voorlopig niet.
Volgende week mogen we weer op de markt staan in Amsterdam ,maar met heel veel regeltjes, zal mijn benieuwen hoe dat gaat.
Zijn allang blij dat het weer mag.

Ik wil mee doen bij 
Holland 2
kraaltjes.
alles mag.

Wens jullie allemaal een fijne dag.
groetjes Marjan.

14 opmerkingen:

Irene zei

Hoi Marjan, wát heb ik onwijs veel leuke en mooie dingen bij je gemist, heb net even uitgebreid teruggelezen!
Doordat je kraaltjes met een warme herinnering hebt gebruikt is dit beeldige tegeltje nóg mooier, doe je vast niét op de post!! Fijn dat jullie weer naar de markt mogen, komen vast veel mensen op af want het binnen blijven schijnt stééds méér moeite te kosten...hoop écht dat we géén 2e piek gaan krijgen door die mensenmassa die zó nodig moet gaan shoppen!
XxIrene

Henriët zei

Prachtig!! Wat heb je dit mooi gedaan. Zal wel een heel priegelwerk zijn geweest maar het resultaat is echt heel mooi.
Groetjes van Henriët

JOKE zei

Och jee wat een werk maar wat een leuk resultaat!!!
Superleuk dat je nog materialen van je moeder hebt en gebruikt. Ik heb alleen nog een knopendoos en daar zijnde mooiste al lang uit...
Liefs Joke

Scraptastisch zei

Wat een werk Marjan al die kraaltjes borduren maar wel een leuk tijdverdrijf en een mooi eerbetoon aan je moeder!
Dit is echt old stuff gebruiken en heel mooi gemaakt!
Spannend/fijn weer naar de markt en ben benieuwd of het houden aan de regels naar tevredenheid zal gaan!
xx Gerie

Plony zei

Wat superleuk zijn je Holland creaties....blijft toch altijd speciaal...zo duidelijk ons eigen landje met onze zo bekende kenmerken. Heel leuk om te zien Marjan. Ik heb ook nog veel van die kleine kraaltjes...in het begin van mijn kaarten maken gebruikte ik ze heel vaak ....nu passen ze niet meer zo bij mijn dingetjes hahahaha. Wat fijn dat je weer naar de markt mag...maar wel spannend allemaal denk ik. We zullen door moeten maar hoe is allemaal nog best een ding. Houd het gezond en geniet van wat er te genieten valt....gelukkig is dat nog genoeg.
xxx Plony
ps....ik had je een mailtje gestuurd hè...hoop dat je hem hebt gevonden.

Hobby Hoogland zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
aussie aNNie zei

wow Marjan how beautiful is this.xx

Trijntje zei

Wat een prachtig Hollands tegeltje heb je gemaakt met het leuke kraaltjes borduren . Dit vind ik echt knap werk. Het is heel schattig geworden. Dit zijn echte oude materialen. Leuk om het weer eens op te pakken.Groeten Trijntje

GerJanne zei

Oh wat is dit bijzonder! Geweldig!! Ik vind het een klein kunstwerkje. Bij Hobbyvision zou je nog mee kunnen doen ipv bij de Egel...In elk geval dank je wel voor het meedoen bij ons van K&K.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan in Amsterdam. Maar dat horen we dan wel van je!

!neke zei

Wat leuk om de kraaltjes van je moeder te gebruiken.
Ik vind het super geslaagd !
Succes weer in Amsterdam.

groeten Ineke

Gina zei

Héél leuk gedaan met al die kleine pareltjes ! Groetjes, Gina

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie geborduurd kaartje heb je gemaakt zeg, gelukkig dat je weer iets uit de stof hebt weten te halen. Bedankt voor je deelname bij K&K. Groetjes Ingrid

Femminde zei

Oh Marjan, dit is wel super leuk!! Mijn zusje deed dit 20 jaar geleden ook. Zij borduurde hele schilderijtjes. En dan zaten er kraaltjes tussen die niet door de naald konden en je dan telkens aan de draad moest doen en 1 voor 1 er op te borduren.
Fijne zondag en moederdag!!
Groeten van Femminde
ps. hoe was het op de markt??

Doris knippenenplakken zei

Prachtig resultaat met de kraaltjes !
Groetjes Doris