maandag 17 augustus 2020

in bad



Goedemorgen allemaal leuk dat jullie weer langskomen op mijn blog.
Dit keer iets anders dan een kaart .
.Dit tafereeltje gemaakt op een borduur ring tenminste het lijkt erop ,dit is een dekseltje met een ring erom heen, heb het papier erop gedaan en daarna de ring erover heen gedaan.
.Dit doet me denken aan vroeger ,op zaterdag avond gingen wij voor de kachel in de tobbe. vaste prik want een douche hadden wij toen nog niet.Stuurde dit naar mijn zus met de vraag waar doet dit jou aan denken ,en ze zei het ook meteen .
Weet niet wie zich dit ook herinnerd aan vroegere tijden en of dat bij andere ook zo ging .
Dit gemaakt naar aanleiding van een challenge , beren maar geen kaart, ja waar zou ik het dan opdoen, doosje, tasje, tot dat ik in de kast aan het kijken was en deze ring tegen kwam.
Heb er een huiselijke sfeer aan gegeven.
Dit kan je niet versturen maar misschien ga ik het gebruiken in het foto boek.
Wil gaan meedoen bij.

Hoop dat jullie dit leuk vinden en een reactie erop wil geven ,lees dit met veel plezier.

Groetjes Marjan.

20 opmerkingen:

Irene zei

Ooooh dit is enig Marjan en echt terug in de tijd want bij ons ging het net zo, tenminste in de koude wintermaanden want dan vroor je vast aan die "gespikkelde" vloer waar vroeger ook het aanrecht van was.. weet zo snel niet meer hoe dat heet. Vaste prik voor de kachel en dan een verwarmde pyjama en door mijn moeder genaaide dikke ochtendjas aan, op schoot zitten en haartjes drogen bij het voorlezen..sweet sweet memories dus dank je wel voor het mee terugnemen naar zo'n 65 jaar geleden (pff echt een oud besje aan het worden hihi!).

xx Irene

Crealientje zei

Prachtige creatie met de leuke beren!
Leuk detail een meisjes beer. Heel schattg!
Je verhaaltje erbij is ook leuk, wij gingen altijd in bad in de zink:)
Later werd dat de douche.
Heel leuk gedaan Marjan!
Fijne dag verder, groetjes Crealientje.

Kaartenkraam zei

Jaaa dat herinner ik me ook nog heel goed, in de zinken wasteil voor de kachel. Een groot zeil eronder tegen het gespatter.
Enig gedaan dit tafereeltje, die zeepbellen zijn net echt! Je kunt het ook ophangen als een soort schilderijtje!
Dat ding waar je het op gemaakt hebt is dat niet van het stofverven met die tubes verf?

groetjes van Ank

Elly zei

Super leuk zeg!!
Wij moesten vroeger in de teil als het heel hard gevroren had, dan had mn vader de leidingen verpakt in handdoeken tegen het kapot vriezen.
Groetjes Elly

aussie aNNie zei

Beautiful card and love the cute images here. xx

Caroline Cards zei

Wow, wat schitterend gemaakt. Zóóó leuk!! Dit doet me ook aan vroeger denken, wij hadden een teil in de keuken bij de kachel. De ring is ook leuk om op een badkamerdeur te hangen!
groetjes, Caroline

R's Rue zei

Beautiful.
www.rsrue.blogspot.com

Femminde zei

Wow wat super weer Marjan!!
Ik heb ook wel eens verhalen gehoord over vroeger in de tobbe gaan op zaterdag. Wij gingen gewoon in bad en niet op zaterdag.
En ik hoorde ook wel dat eerst de jongste mocht en dan op leeftijd erna en dat de oudste dan vaak koud water had. Brr.
Maar wel grappig dat je zus aan hetzelfde dacht.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

karin zei

Leuk die beren in bad. Mooi gemaakt met die ring eromheen.
In mijn jonge tijd ging ik een keer per week in bad maar niet in een tobbe bij de kachel 😊
Bedankt dat je meedoet met de challenge bij Carlin's kaartenparadijs.
Groetjes,
Karin DT

carla zei

Zo leuk gemaakt Marjan.
Een lief badtafereeltje.
Ik kan het me wel voorstellen hoe het er vroeger aantoe ging, maar zelf hadden wij een badkamer en heb ik dit nooit meegemaakt.
Heel knap gedaan.
Ik zou dit voor je fotoboek houden.
Bedankt om nogmaals deel te nemen aan onze challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
Succes !
Groetjes,
Carla (DT)

Eri zei

Prachtig! En een heel herkenbaar tafereeltje! Haha, iedereen achter elkaar in hetzelfde badwater.
Groetjes, Eri

GerJanne zei

Ik vind het geweldig!! Ontzettend leuk tafereel. Ik heb dat niet meegemaakt. Toen ik klein was hadden we een lavet met een douche, best luxe denk ik. En daarna werd het alleen maar luxer..leuk dat je zus er ook meteen an moest denken,
En dank je wel voor het meedoen bij ons van DAK.

Trijntje zei

Wat een leuk tafereeltje Marjan met de beren met de wastobbe voor de kachel. Ik heb de zinken tobbe van vroeg nog in de tuin staan al wordt die nu minder! Mijn ouders hadden de tijd goed bewaard... ik weet niet meer precies hoe het ging want toen ik 8 was kregen we een nieuw huis met douche... Maar in het oude huis was geen douche en cv maar houtkachels . Je kan het je haast niet meer voorstellen onder douche en cv... Je creatie is erg leuk gemaskt. Groeten Trijntje

Marjan zei

Geweldig!! Heel gaaf gedaan, ook de bubbels, wat een idee!
Ja, die tijd... ik kom ook uit die tijd, maar ging nooit in een tobbe. We woonden toen in het buitenland wegens mijn vaders werk en daar hadden we een badkamer. Toen we terugkwamen kochten mijn ouders een huis mèt badkamer, dus ik ken het alleen van verhalen. Ik herinner me nog wel de kolenkachel, de schuur met opslag van kolen en voor de kachel zitten met onze brushed nylon pyamaatjes, levensgevaarlijk. Was drogen ervoor op zo'n houten rekje. Leuk om even inde tijd terug geslingerd te worden dor jouw prachtige creatie!

!neke zei

Herkenbaar !
Super gaaf gemaakt !
Groeten Ineke

JOKE zei

Je hebt wat heerlijke herinneringen losgemaakt nu ik de reacties lees! Ook ik heb dit allemaal meegemaakt... We waren met 6 kinderen en ik vraag me nu wel eens af hoe vaak het water verschoond werd... We hadden volgens mij nog gen geiser dus het zal niet voor elk kind opnieuw gevuld zijn ;-)
Heerlijke kaart dus!!!!!!!
Liefs Joke

Nicolette zei

Ik ben iets jonger, dus ken alleen de verhalen. Wij hadden wel een lavet. Die zie je nu ook niet meer.
Mooie kaart, leuk gedaan.
Groetjes Nicolette

Twingomaus zei

Wow, was für süße kleine Bärchen.
Die verzierte Dose sieht klasse aus.
Danke für deine Teilnahme bei der DAK Challenge.
Viele Grüße Andrea

Doris Klein zei

Wow.. that's great! Cute bears, also!

Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

Hugs and please come back soon!
Doris
Kleido’s BastelStüble
*Owner* Do-Al(l) Kreatives
*List Manager* Challenges for Days
*GDT* Sweet Sketch Wednesday 2

Alex zei

Beautiful creation. Love the scene you created!
Thanks for playing along with us at our present challenge at Creative Crafting Uncles and good luck. Hope you will join us next challenge again.

Crafty greetings
Alex

*Owner* Creative Crafting Uncles
*DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives
*DT* Kreativ-Tanten Challenge
Alex' Kreative Seite